Teraz jest 2018-08-18, 03:20

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Napisane: 2012-12-27, 12:42 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-01, 21:17
Posty: 1347
zdjęcia: 18
Lokalizacja: Duszniki/Wrocław/Warszawa
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy
Model aparatu: Cyfrowe tylko Fujifilm a analogi różne
Moi Drodzy,

Przeglądając informacje, których udzielałem w wątkach o aparatach serii X doszedłem do wniosku, że warto je zebrać i stworzyć temat, który będzie kompendium wiedzy na temat warunków gwarancyjnych i napraw serwisowych aparatów Fujifilm. Poniżej więc w punktach najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi

1.W każdym aparacie znajduje się karta gwarancyjna w kilkunastu językach, na której napisane jest, że standardowa gwarancja Fujifilm, wynosi 12 miesięcy. Może się to różnić w różnych krajach i wynika to najczęściej z lokalnego ustawodawstwa lub z umów pomiędzy detalistami, a firmą i jest to uwzględnione w cenach aparatu.

2. W Polsce standardowa gwarancja wynosi 12 miesięcy, a obecnie Fujifilm wprowadziło promocję oferując dodatkowe 24 miesiące gwarancji, czyli razem 36 miesięcy, na aparaty zakupione do końca grudnia 2012.

3. Nie istnieje żadna 24 miesięczna gwarancja Europejska, o którą piszą sprzedawcy z Allegro lub z sklepów internetowych. Proszę o bardzo ostrożne zakupy, bo są to rozmyślne próby wprowadzania kupującego w błąd i osobiście byłbym bardzo ostrożny przy takich zakupach. Podczas zakupów obiecane Wam będzie dużo, nawet to, że sprzedawca sam zabierze towar i to on Wam udziela gwarancji, tylko, że jak przychodzi do naprawy to sprzedawcy już nie ma.

4. O tym jaka jest to długość decyduje dowód zakupu z zaznaczonym krajem zakupu. Proszę więc nie wierzcie sprzedawcom z Allegro w Europejską gwarancję 24 miesięczną, gdyż decydujące jest to, co macie na dowodzie zakupu. Jeżeli więc sprzedawca ten kupił w Singapurze to powstaną dwie sytuacje:

a. Da wam swoją fakturę zakupu i będziecie widzieć gdzie kupuje, za ile, ale najczęściej ma jedną fakturę, więc zobaczycie inne produkty i aparaty. Ponieważ oryginał jest jeden to nie będzie mógł go dać innym klientom.

b. Wystawi Wam swój paragon fiskalny (do czego jest zobowiązany) dostaniecie 12 miesięcy gwarancji bo towar został zakupiony w Polsce.

5. Często sieci detaliczne sprzedają dodatkowe ubezpieczenia, które nazywają gwarancją, ale tak jak z każdym ubezpieczeniem, warto się zapoznać z jego warunkami.

6. Po zakupie proponuję rejestrację aparatów w globalnego systemu rejestracji aparatów http://warranty.fujifilm-digital.com/pl

7. Adres serwisu Fujifilm znajduje się tutaj http://pl.fujifilm.pl/page,55.html i jest to jedyny autoryzowane serwis w Polsce.

Pozdrawiam i zachęcam do zadawania pytań,

_________________
Krzysztof Powolny


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2012-12-27, 17:50 
Specjalista

Dołączył(a): 2010-06-16, 06:13
Posty: 1398
zdjęcia: 132
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Model aparatu: Fuji HS10
Odnośnie tego: Nie istnieje żadna 24 miesięczna gwarancja Europejska
Jednak istnieje. Kupiłem na Węgrzech Fuji HS10 i otrzymałem 3 letnią gwarancję na ten aparat od Fuji. Mam potwierdzone to na oryginalnej gwarancji z firmowym logo Fuji. :D

_________________
Wejdziesz i wyjdziesz - dobrze na tym wyjdziesz jak wejdziesz.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2012-12-27, 17:54 
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-19, 22:56
Posty: 1756
zdjęcia: 178
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Model aparatu: K30+X70
Dodałbym jeszcze by nie mylić czegoś co wg. Polskiego prawa jest niezgodnością towaru z umową (w dokumentach UE dot. tych zagadnień nazywaną gwarancją prawną) z gwarancją udzieloną przez producenta ( w dokumentach UE zawaną gwarancją handlową).
Sztasek, ale to jest ten przypadek o którym pisze pan Krzysztof: domyślnie jest rok chyba że lokalne prawo wymaga więcej, jest akurat promocja, bąć wynika z dogadania się firmy z lokalnym serwisem.


Ostatnio edytowano 2012-12-27, 17:57 przez krzpob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2012-12-27, 17:56 
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-18, 13:40
Posty: 7057
zdjęcia: 6
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 78 razy
Model aparatu: Konica Minolta Z6, Sony Alfa 300, Fujifilm HS 10 ... i telefon ...i Maxxum 4 ... na rozruchu ;)
Sztasek napisał(a):
Odnośnie tego: Nie istnieje żadna 24 miesięczna gwarancja Europejska
Jednak istnieje. Kupiłem na Węgrzech Fuji HS10 i otrzymałem 3 letnią gwarancję na ten aparat od Fuji. Mam potwierdzone to na oryginalnej gwarancji z firmowym logo Fuji. :D

No tak, tylko to, po pierwsze, 36 miesięcy, po drugie, zdaje się, działa tylko na Węgrzech, a nie w całej Europie? ;)

Krzysiek już kilka razy pisał, że gwarancja jest 12 miesięczna, standardowa, zaś, w zależności od prawodawstwa i ustaleń z dystrybutorami, w różnych krajach i w różnych dystrybucjach może się różnić, co jest oczywiste, ale za to może mieć swoje odbicie na cenie produktu, na przykład :)

_________________
.:piotr.weldon:. czyli ja.
.:Warszawa spacery w czasie:. czyli po Warszawie
.:Twierdza Modlin i okolice:. czyli po Modlinie

"Jaka jest droga rozwoju każdego fotoamatora?
Kwiatki, motylki, zachody słońca, dzieci, a na końcu ludzie - portrety i reportaż."
Kurde! Pod prąd idę 8)

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Napisane: 2013-01-02, 22:46 
Gość

Dołączył(a): 2012-05-29, 09:05
Posty: 47
Podziękował: 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Czy nie jest przypadkiem tak, że serwis firmy Fuji w Polsce musi honorować gwarancję na sprzęt Fuji zakupiony np w Niemczech czy Anglii na zasadach zawartych w tejże gwarancji czyli np 24 miesięczny okres jej trwania?


Góra
 Zobacz profil  
 
Napisane: 2013-01-03, 08:24 
Ekspert
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-18, 13:40
Posty: 7057
zdjęcia: 6
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 78 razy
Model aparatu: Konica Minolta Z6, Sony Alfa 300, Fujifilm HS 10 ... i telefon ...i Maxxum 4 ... na rozruchu ;)
Mz serwis Fuji udziela takiej gwarancji, jaką uzgodnił z lokalnym dystrybutorem w ramach różnych promocji i ustaleń pomiędzy firmami.

Jeżeli polski serwis miałby podpisaną taka umowę ze sklepem w Anglii, a w związku z tym, otrzymałby od nich ustaloną gratyfikację, to tak, ale jeżeli te pieniądze, za przedłużoną gwarancję, wziął przedstawiciel Fuji w Anglii, to czemu nasz miałby taką umowę honorować?

Prosta sprawa - wystarczy aparat zakupiony w Polsce wysłać do serwisu w kraju, w którym obowiązuje najdłuższa gwarancja i zobaczyć jak zareagują :)

_________________
.:piotr.weldon:. czyli ja.
.:Warszawa spacery w czasie:. czyli po Warszawie
.:Twierdza Modlin i okolice:. czyli po Modlinie

"Jaka jest droga rozwoju każdego fotoamatora?
Kwiatki, motylki, zachody słońca, dzieci, a na końcu ludzie - portrety i reportaż."
Kurde! Pod prąd idę 8)

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Napisane: 2013-01-03, 17:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-05, 10:03
Posty: 5262
zdjęcia: 156
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Model aparatu: CosinaCSM, Nikon F80; D700
...znam firmy, którym producenci, czy dystrybutorzy udzielają gwarancji na sprzęt na 6, czy 12 mies. - resztę okresu - o ile chcą go wydłużyć - biorą na siebie.
Czemu zobowiązania, które przyjęła na siebie - czyli wliczyła w straty - firma z innego kraju miałyby być automatem przejęte przez firmę z innego kraju?

_________________
adam

...pobaw się w domowym STUDIO...


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-04, 11:06 
Gość

Dołączył(a): 2012-05-29, 09:05
Posty: 47
Podziękował: 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
weldon napisał(a):
Mz serwis Fuji udziela takiej gwarancji, jaką uzgodnił z lokalnym dystrybutorem w ramach różnych promocji i ustaleń pomiędzy firmami.

Jeżeli polski serwis miałby podpisaną taka umowę ze sklepem w Anglii, a w związku z tym, otrzymałby od nich ustaloną gratyfikację, to tak, ale jeżeli te pieniądze, za przedłużoną gwarancję, wziął przedstawiciel Fuji w Anglii, to czemu nasz miałby taką umowę honorować?

Prosta sprawa - wystarczy aparat zakupiony w Polsce wysłać do serwisu w kraju, w którym obowiązuje najdłuższa gwarancja i zobaczyć jak zareagują :)

Co to za bzdury???
Gwarancji udziela PRODUCENT, a nie serwis i nie mają tu nic do rzeczy ustalenia z "lokalnym dystrybutorem".
Owszem dystrybutor może sobie wprowadzać różne swoje akcje promocyjne, ale nie należy tegop mylić z gwarancją producenta!
PRODUCENT może ustalać różne warunki gwarancji w różnych krajach, a serwis jedynie realizuje ich zapisy!!!
Tak na marginesie Nikon, Canon, Olympus, Panasonic, Pentax, Sony udzielaja gwarancji tzw europejskiej waznej na terenie calej Europy, Olympus i w czesci Nikon nawet swiatowej!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Napisane: 2013-01-04, 11:09 
Gość

Dołączył(a): 2012-05-29, 09:05
Posty: 47
Podziękował: 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Chyba nie rozumiesz istoty gwarancji, kosztu nie biora na siebie jak piszesz firmy z innego kraju, tylko PRODUCENT!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Napisane: 2013-01-04, 15:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-03-05, 10:03
Posty: 5262
zdjęcia: 156
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Model aparatu: CosinaCSM, Nikon F80; D700
Joanna napisał(a):
Chyba nie rozumiesz istoty gwarancji, kosztu nie biora na siebie jak piszesz firmy z innego kraju, tylko PRODUCENT!!!

...i tu się mylisz - mam z tym doczynienia na co dzień. Polityka producentów wobec partnerów jest znacznie bardziej zawiła niż Ci się wydaje.

_________________
adam

...pobaw się w domowym STUDIO...


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-04, 23:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-01, 21:17
Posty: 1347
zdjęcia: 18
Lokalizacja: Duszniki/Wrocław/Warszawa
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy
Model aparatu: Cyfrowe tylko Fujifilm a analogi różne
Joanna, Fujifilm idzie dalej i ma gwarancję globalną i europejską. Wynosi ona 12 miesięcy. 24 lub 36 miesiecy to rozwiązania lokalne, których koszty pokrywane są przez kraje, które je wprowadzają.

Kolejny raz natomiast informuję, że nie ma 24 miesięcznej gwarancji Europejskiej, a nawet jak jakiś diler kupił w innym kraju to sprzedając w Polsce jego klient dostanie 12 miesięcy, gdyż gwarancja udzielana jest klientom końcowym, a nie detalistom.

Pozdrawiam,

_________________
Krzysztof Powolny


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-05, 14:16 
Nowicjusz

Dołączył(a): 2012-08-20, 23:14
Posty: 142
zdjęcia: 94
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Model aparatu: X10
Krzysztof Powolny napisał(a):
5. Często sieci detaliczne sprzedają dodatkowe ubezpieczenia, które nazywają gwarancją, ale tak jak z każdym ubezpieczeniem, warto się zapoznać z jego warunkami.


Ja zakupiłem aparat 05.05.2012 dostając na niego 24mc gwarancję. Dodatkowo sprzedawca zaczął mi mącić w głowie o dodatkowej gwarancji tzw. ubezpieczeniu na okres 12mc od przypadkowego uszkodzenia. Koszt ubezpieczenia wyniósł 258zł. Miałem tylko 40min na świadomy zakup x10 bo akurat byłem w trakcie podróży autokarem za granicę, tak więc nie miałem za dużo czasu a musiałem pomacać aparat, sprawdzić czy wszystko jest, poszukać odpowiedniej karty pamięci a sprzedawca międzyczasie nawijał mi o dodatkowym ubezpieczeniu. Jak bym miał więcej czasu to zapewne bym się wstrzymał aby zebrać więcej informacji o tym ubezpieczeniu. Nie wiem jak to działa w praktyce, na szczęście aparat ani razu mi nie upadł, nie został zalany czy zapiaskowany :) Czy dobrze zrobiłem wykupując to ubezpieczenie ? nie wiem.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-05, 14:57 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-01, 21:17
Posty: 1347
zdjęcia: 18
Lokalizacja: Duszniki/Wrocław/Warszawa
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy
Model aparatu: Cyfrowe tylko Fujifilm a analogi różne
Byku, proszę trochę więcej informacji, gdyż ten przypadek może być źródłem informacji dla innych:

1. Jak kupiłeś to gdzie, w jakim sklepie i kto powiedział ci o 24 miesiącach gwarancji?
2. Czy dostałeś 12 miesięcy i kupiłeś następne 12 miesięcy i masz 24, czy też obiecano ci 24 i wykupiłeś następne 12 i masz razem 36 miesięcy?

W okresie gwarancji - Naprawy gwarancyjne realizuje Fujifilm, czyli możesz od razu zgłaszać się do serwisu Fujifilm, albo skorzystać z pomocy detalisty (tylko to wydłuża czas dostarczania aparatu do serwisu)

W okresie ubezpieczenia - zwracasz się do detalisty i on powinien załatwić naprawę.

Pozdrawiam,

_________________
Krzysztof Powolny


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-05, 15:29 
Nowicjusz

Dołączył(a): 2012-08-20, 23:14
Posty: 142
zdjęcia: 94
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Model aparatu: X10
Aparat zakupiłem w sklepie electroworld. Mixelectronics S.A.
W dokumencie ubezpieczenia sprzętu pisze. Okres gwarancji producenta 24mc. pod tym w osobnej rubryce jest podany termin dodatkowej gwarancji ubezpieczenia na przypadkowe uszkodzenia 24mc ! Przepraszam, w poprzednim poście napisałem 12mc, źle dopatrzyłem.
Ważność gwarancji producenta 05.05.2012-04.05.2014 godz 24.
Ważność ubezpieczenia 05.05.2012-04.05.2014 godz 24.
Nie posiadam żadnej innej gwarancji, jest faktura i dodatkowe ubezpieczenie na którym powyższe wszystko zamieszczono. Mam jeszcze jedną kartke, taka kwadratowa Fujifilm warranty booklet który mówi o rejestracji sprzętu na fujifil-digital.com/warranty potwierdza, że produkt jest Państwa własnością. Może być to pomocne w przypadku występowania z roszczeniem ubezpieczeniowym.
Standardowa gwarancja fujifilm wynosi 12mc od daty zakupu, ale w niektórych krajach można ją przedłużyć do dwóch lat. Z pełnymi warunkami gwarancji można zapoznać się w witrynie fujifil-digital.com/warranty.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Napisane: 2013-01-06, 12:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-01, 21:17
Posty: 1347
zdjęcia: 18
Lokalizacja: Duszniki/Wrocław/Warszawa
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy
Model aparatu: Cyfrowe tylko Fujifilm a analogi różne
Byku, to bardzo ciekawe, skontaktuję się z Mix Electronics, który jest naszym partnerem handlowym i postaram się to wyjaśnić, ponieważ gwarancja producenta Fujifilm w Polsce to 12 miesięcy.

Pozdrawiam,

_________________
Krzysztof Powolny


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron