Proszę pisemnie (listem poleconym) wezwać przedsiębiorcę do zapłaty, wyznaczając w tym celu termin dodatkowy 14 dni. Jednocześnie proszę zastrzec, że bezskuteczny upływ tego terminu będzie równoznaczny z podjęciem przez Pana dalszych działań zmierzających do wyegzekwowania należnej kwoty oraz kosztów, które Pan poniósł w związku z brakiem zapłaty (koszty wezwania). Może Pan żądać zapłaty odsetek od dnia, w którym zażądał Pan zwrotu pieniędzy w związku z niewykonaniem umowy.
W przypadku, gdyby sprzedawca nie zastosował się do treści wezwania, konieczne będzie wystąpienie o zapłatę do sądu powszechnego, właściwego dla miejsca wykonania zobowiązania (zazwyczaj miejsce zamieszkania kupującego). Pomoc w sporządzeniu pozwu uzyska Pan w najbliższym Oddziale Federacji Konsumentów (adresy Oddziałów znajdzie Pan na naszej stronie internetowej).
Dodam, że otrzymaliśmy od konsumentów sygnały o problemach z tym sklepem (por. także
http://www.opineo.pl/index.php?sklep=93&strona=1) - być może konieczne będzie także złożenie zawiadomienia do Prokuratury.
Z poważaniem
Federacja Konsumentów Oddział w Warszawie
www.federacja-konsumentow.org.pl