Teraz jest 2018-07-20, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1

Autor Wiadomość
Napisane: 2016-02-08, 21:03 
Nowy

zdjęcia: 0
Podziękował: 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Model aparatu: X-T10
Witam,
Chciałbym się spytać czy ktoś z forumowiczów używa tego programu dostarczanego przez fujifilm?
Chodzi mi szczególnie o presety, tak zwane taste'y. Najprawdopodobniej program nie pozwala w tej darmowej wersji ich importować, ale nigdzie nie ma tego napisane, a przyciski są dostępne.
Prawdopodobne więc, że być może coś robię źle, ponieważ nie potrafię dodać/zaimportować żadnego ściągniętego taste'a.

P.S. Ponieważ jestem raczej 'rodzinnym' fotografem, więc rzadko potrzebna jest mi edycja rawów, a co z tego wynika zupełnie nie opłaca mi się kupować tego typu oprogramowania.
Przy okazji więc spytam się, czy jest coś darmowego co obsługuje x-trans poprawnie.

Dzięki za pomoc.

Napisane: 2016-02-08, 22:50 
Zaangażowany

Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy
Cytuj:
24/09/2014 - UFRaw-0.20 released, based on DCRaw v 9.22.
Fuji X-Trans filters are finally supported.

- http://ufraw.sourceforge.net/

Cytuj:
RawTherapee 4.2 is out!
2014. Oct. 24. (Friday), 21:52
- Fujifilm cameras using the X-Trans sensor

- http://rawtherapee.com/

Cytuj:
darktable 2.0.1 released
- Fujifilm XQ2 RAW support
- add Fuji X100T

http://www.darktable.org/

Cytuj:
LightZone V4 Fuji RAW Profiles
FUJIFILM FINEPIX E550
FUJIFILM FINEPIX E900
FUJIFILM FINEPIX F700
FUJIFILM FINEPIX F710
FUJIFILM FINEPIX S100FS
FUJIFILM FINEPIX S20PRO
FUJIFILM FINEPIX S3PRO
FUJIFILM FINEPIX S5000
FUJIFILM FINEPIX S5100
FUJIFILM FINEPIX S5200
FUJIFILM FINEPIX S5600
FUJIFILM FINEPIX S5PRO
FUJIFILM FINEPIX S6000FD
FUJIFILM FINEPIX S7000
FUJIFILM FINEPIX S9000
FUJIFILM FINEPIX S9500
FUJIFILM FINEPIXS2PRO
The following profiles are original work of the LightZombie Project, and are released to the public domain:
Fuji X10 : custom-created
Fuji X100 : custom-created
Fuji XF1 : copy of X10
Fuji X-E1 : copy of X-Pro1